Brev:
Putte med flaske
16. maj 2010
Alder:
6 mdr.
Putte med flaske
Hej Helen
Min datter bryder sig ikke om at skulle sove. Hun har altid været umulig at putte og det er ganske få gange hun er faldet i søvn uden gråd. Sådan har det altid været og det har gået mig meget på.
Men efter vi er begyndt at følge dit råd om at putte hende med flaske, så går det super godt. Hun falder ofte i søvn mens hun spiser. Det fungerer super godt. Det er SÅ skønt at se hende falde i søvn så dejlig roligt.
Udover flasken har vi også faste putteritual, hvor vi læser og synger og nusser. Hun har også en putteklud og bamse. Alle disse ting fungerer dog overhovedet ikke som flasken.
Om 2 måneder starter hun i vuggestue og der vil også være en naturlig nedtrapning af flaske.
Hvor længe er det ok, at vi fortsætter med at putte med flasken? Jeg gruer virkelig for at skulle tilbage til det puttemareridt vi tidligere havde, hvor hun græd sig i søvn.
Pernille