Brev:
Falde i søvn selv - 17 mdr.
15. maj 2010
Alder:
17 mdr.
Falde i søvn selv - 17 mdr.
Hej Helen
Tak for en fantastisk brevkasse....
Jeg har et spørgsmål vedr. min datter på 17 mdr og hendes søvn.
Hun sover sådan set fin nok hele natten igennem fra ca. kl. 20 - 07.30 næste morgen - men problemet er putningen, både i løbet af dagen og om aftenen.
Vi har altid vugget hende i søvn i vores arme og det gør vi stadig - vi ved godt at det er en rigtig dårlig vane og vi vil rigtig gerne ud af det, da hun jo kun bliver større og tungere.
Vi har putte ritual med rent nattøj+ble, tandbørstning og godnat historie hver aften og så pakker vi hende ind i dynen og visser hende i vores arme i et kvarters tid, indtil hun sover. Så kan vi enten putte hende i sin egen eller vores seng alt afhængig af vores lyst, hvorefter hun sover hele natten.
Men hvordan kommer vi ud af det med at visse hende???
Vi har prøvet at sidde med hende og nusse hende i sengen eller sidde og vugge hende frem og til bage i vores arme, men så protesterer hun helt vildt - hun VIL visses i vores arme og mens vi står op!
Det samme gælder, hvis hun skulle vågne om natten - så er det også op at stå med hende.
Hun skal snart i vuggestue og der kan vi ikke rigtig byde pædagogerne, at de skal gå og vugge hende.
Hun kan sagtens falde i søvn til middag, når man kører med hende i barne-/klapvognen, men til formiddagsluren skal hun også visses.
Det skal lige siges, at vi bor i en stor eetværelses lejlighed, så vi kan ikke bruge den metode med at ligge hende i sin seng, sige godnat og derefter gå.
Hun vil rejse sig op tudende og stå og kigge på os indtil vi reagere - og så er jeg heller ikke typen der kan med, at mit barn skal græde sig selv i søvn.
Hvad gør vi - håber du kan hjælpe?
Venligst
D.