Brev:
Kun brød eller også mos?
15. maj 2010
Alder:
8 mdr.
Kun brød eller også mos?
Hej Helen
Så har jeg lige endnu en udfordring som jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal stille op med.
Min søn er nu 8½ måned og jeg har igennem de sidste 2 uger givet ham bondebrød til frokost. Men det er han absolut ikke tilfreds med. Han blokerer fuldstændigt overfor det og bliver ekstremt ulykkelig bare han ser det.
Jeg har forsøgt med forskellige slags pålæg som leverpostej, smøreost, makrel, smørbart torskerogn, figenpålæg m.m. Jeg har forsøgt at lægge stykkerne foran ham så han selv kan røre dem, ladet ham selv sidde med gaflen med brød på - men intet hjælper. Nu er selve gaflen også blevet genstand for store frustrationer. Har derfor forsøgt at give ham de små hapsere på en ske og har forsøgt at give ham det mad han er glad for (havregrød, grøntsagtmos) med gaflen, så han kunne vænne sig til den. Men nej - det duer ikke.
Det skal lige siges at de enkelte gange han har fået lidt brød i munden har han fint tygget det, har ikke spyttet det ud. Så han kan godt "administrere" det og jeg tror egentlig også godt at han kan lide det. For det meste har jeg efter mine mislykkede forsøg givet ham grøntsagsmos (gaffelmost), så han har haft en mulighed for at blive mæt. Og her spiser han godt.
Min egen SP mener ikke at jeg skal tilbyde ham andet end brød - at han skal lære at det er det eneste der bliver serveret. Den tankegang kan jeg sagtens følge, men de gange jeg har praktiseret det kan jeg jo mærke at han er sulten og dermed mere pylret og ked af det.
Har du et forslag til hvordan jeg kan gribe det an?
Venlige hilsner herfra...