Brev:
Sove uden mor
9. maj 2010
Alder:
12 mdr.
Sove uden mor
Hej Helen.
Jeg har skrevet til dig før, men lige nu skal jeg bruge et rigtig godt råd;o)
Min søn er 1år, og har haft en noget turbulent start på livet, at vi flyttede fra far da han var 8 uger, og har boet et par forskellige steder, dvs at jeg har sovet sammen med ham altid, hvilket er rigtig dejligt:o) men han blir stadig ammet om natten, og det er egentlig ok, for det virker til at det gør ham rigtig tryg.
Han er ikke startet i vuggestue endnu, har ikke ku får plads, og får nok hen over sommeren.
Nu er det sådan at faren skal til at ha ham lidt mere, først med besøg dernede om dagen, vi bor ret langt fra hinanden ca 1,5 time med tog, og ingen af os har bil.... og sidst i juni skal far så sove her et par gange, hvor jeg sover et andet sted, og så skal han så med ned til ham selv at sove!!!!!! Alt er aftalt i statsforvaltningen.
Så jeg ved ikke om jeg helt skal stoppe med at amme ham om natten, eller hvis jeg ikke er der, om han så ikke vil savne det. Han bruger ikke sut. Har også tænkt om jeg skal prøve at give ham en sutteflaske med et eller andet inden han ska sove? (han har heller aldrig fået sutteflaske)
Hvad er dit råd?
Vil lige skr hvordan hans dag ser ud. hans sove rytme er meget ustabil for tiden, jeg kan næsten heller ikke få lov til at gå i bad for tiden, har fundet hans kravlegård frem igen, fordi ellers kravler han ud i badet til mig:o) men han blir meget ked:(
Kl 05 ca Ammes sove videre
kl 07 ca står vi op
kl 08 ca morgenmad havregrød med kanel og sveske, og en halv banan og vand.
kl 10 ca halv bolle med ost (spiser som regl kun osten) eller frugt
Kl 11 ca går vi tur så han sover, 2 el 3 timer.. hvis han vågner kl 13, ka jeg være heldig at få ham til at sove en lille lur senere og nogle gange vil han ikke, og så falder han tidligt i søvn (måske)
Men ca kl 13 spiser han frokost, rugbrød med forskelligt pålæg, og tit kun pålæget, og pasta skruer, agurk, tomas, ost.
ca kl 15- 15.30 frugt el halv bolle igen. måske får han også noget inden hvis han er sulten.
ca kl 16 går vi så tur igen,og nogen gange tar han en lille lur, ca en time.
Kl 17.30 aftensmad.
der får han stadig groft mos (virker til at det mætter ham bedre. af kartoffel, brokoli og gulerod. og kød som jeg får, og hvis jeg får ris el pasta får han også lidt af det. og han får brokoli buketter og kogte gulerødder v siden af. og til alle måltider vand (han får ikke mælk fordi det er i maden og fordi han stadig blir ammet).
ved 18.30-19 tiden kommer han i bad
Og ved ca 20tiden putter vi, og dvs at jeg går i seng samtidig og han blir ammet i søvn. (der jeg tænker om han skal ha andet) men lige der ved han at han plejer at få bryst, og blir som regl lidt ked....... Hvordan skal jeg gøre???? (han kan næsten li alt mad, han er ikke bange for at smage alt mulig) og han er en stor robust dreng, meget nysgerrig, meget glad, heldigvis virker det (endnu) ikke som om hans fars og mit Uvenskab har påvirket ham, så meget, men ved at når han blir ældre vil hans far gøre alt for at han ikke skal ku li sin mor.
Har rigtig mange problemer med faren, han ser ham i min lejlighed og skal nu til at ha ham ned til sig selv, hvilket jeg er meget utryg ved, men det kan ikke være anderledes.... Når han er her kommer han kl 11 i 4 timer. (og han er meget utilfreds med hvis han først er faldet i søvn lige der, så de dage prøver jeg om han kan sove tidligere.. og når jeg skal komme hjem, ender det nogle gange i 'skænderi' dvs at han råber af mig og skælder ud!!! og min søn sidder helt stiv (af skræk) VED IKKE hvad jeg skal stille op, og hvordan jeg skal håndtere det bedst muligt.......
Håber du har et godt råd :o)
Mange hilsner
C.