Brev:
Spørgsmål om mad - 12 mdr.
8. maj 2010
Alder:
12 mdr.
Spørgsmål om mad - 12 mdr.
Hej Helen.
Jeg har for nylig købt din bog, og er meget begejstret for den. Jeg har allerede anbefalet den til flere af mine veninder. Tillykke med den!
Lillepigen er nu blevet 1 år og vejer nu 9 kg og måler 78 cm. Jeg kunne godt tænke mig at vide, om jeg skal blive ved med at tilsætte lidt fedtstof til havregrøden, bruge smør på rugbrødet og give hende sødmælk? Hun vejer jo ikke meget, men når jeg taster hendes mål ind i kurverne, så ligger hun jo inden for normalområdet. Hun har ingen elsatikker, men virker ikke tynd. Vi synes jo, hun er lige tilpas :-)
Mht. mælken så får hun sødmælk til frokost og aftensmad. Hun drikker det godt nok, men vil hellere have vand. Hvor vigtigt er det, at hun får mælk til disse måltider? Altså hun får jo både morgengrød og godnatgrød lavet på sødmælk. Ca. 100-150 ml. hver gang.
Hun er dygtig til at smage på det vi serverer for hende. Til aften spiser hun stort set alt, hvis der er sovs til. Til frokost derimod vil hun allerhelst have leverpostej. Spegepølse og kødpølse ryger også ned, men så går hun efter pålægget:-) Vi forsøger og har forsøgt længe med fiskepålæg, æg, avokadomos osv. Dagplejemoderen hjælper os i denne plan. Vi er dog ikke noget så langt. Hun smager på det og spytter det så ud, selv om hun har smagt på det med jævne mellemrum i ca. 4 måneder nu. Skal vi bare blive ved med at have tålmodighed?
Ser frem til dine svar.
Med venlig hilsen
Lillepigens mor.