Svar: Om at vække barnet der sover
8. maj 2010
Alder:
6 mdr.
Hej med jer
Som udgangspunkt skal man ikke vække børn der sover godt og som trives med den søvnrytme de nu engang har. Men nogle gange kan det være nødvendigt at vække barnet og som du beskriver jeres situation, så synes jeg faktisk det lyder som en ganske udmærket idé at vække jeres dreng, så han ikke sover hele aftenen væk, men kommer op og spiser aftensmad sammen med I andre :)
Han er jo ikke et barn der mangler søvn eller som har svært ved at sove. Han stortrives, udvikler sig super godt og lyder til at fungere super - han lyder bestemt ikke til at ville tage skade af kun at sove kortvarig aftenlur, blive vækket, få familiemad og deltage i familiensaktiviteter og så blive puttet til natten, når han atter er parat til det.
Grønt lys fra mig til at forsøge dette :)
Rigtig meget held og lykke fortsat :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske