Brev:
Spiser meget efter sygdom
22. april 2010
Alder:
16 mdr.
Spiser meget efter sygdom
Kære Helen,
Jeg har en dejlig datter på 16mdr som generelt stortrives og vokser som hun skal. Vi har dog lige haft en lang periode med sygdom (omgangssyge, astmatisk bronchitis, feber). Faktisk har hun ikke haft en hel uge uden sygdom siden midt i marts.
Lige efter påskeferien begyndte det så at gå den rigtige vej, og vi var på besøg nogle venner. Her besluttede vi os for at bestille en pizza, og Agnes skulle selvfølgelig prøve at have pizza for første gang. Det skulle så også vise sig at blive den sidste. Hun elskede det og spiste rigtigt meget, men kl. 2 om natten startede hun på at kaste op. Det viste sig at hun havde fået madforgiftning.....!
Det tog hende en uge inden hun kunne holde mad og væske i sig igen, og før opkastning og diaré stoppede. Vi var tæt på indlæggelse et par gange, da hun ikke ville tage væske, men det blev det heldigvis ikke til. Siden da har hun været helt hysterisk med sin mad. Hvis ikke den står klar lige med det samme bliver hun helt ulykkelig. Hun spiser og spiser, så vi er nødt til at styre hvor meget hun får. Det er dog begyndt at gå bedre, men vi synes stadig hun spiser meget.
Dagplejeren beskriver det som, at hun står på tærerne af hende når hun gør mad klar til børnene. Hun har altid været glad for sin mad, men sådan har hun ikke været før, og vi tænker selvfølgelig over hvad årsagen kan være?
Kan det være hendes reaktion på at hun har været så meget syg og som reaktion på madforgiftningen?? Hvad tror du det kan skyldes?
Vi vil selvfølgelig gerne have at hun får det hun har behov for og så hun bliver mæt, men vi synes at hun spiser rigtigt meget og ønsker heller ikke at overfylde hendes lille mave.
Hvordan takler vi dette bedst? Er der noget vi skal gøre. På alle andre områder er hun helt sig selv igen.
På forhånd tak for din hjælp.
Hilsen betzy