Brev:
Min datter er blevet en natteterrorist
22. april 2010
Alder:
4 mdr.
Min datter er blevet en natteterrorist
Kære Helen,
Tak for alle dine gode råd. Med hensyn til skemaden har vi trappet lidt ned, da jeg vist kom til at give hende for meget, hun fik i hvert fald lidt hård mave. Så nu er vi tilbage til én gang om dagen og her bliver vi i et stykke tid.
Liv der ellers altid har været så nem om natten har virkelig taget hævn nu...
Før faldt hun i søvn kl. 19.30-20.00 og sov til kl. 1 og igen til kl. 6.30 - fint ingen problemer
Men NU! ....Nu sover hun kl. 18.30, der kan vi ikke holde hende vågen mere, og så sover hun til midnat ca. hvor hun får en flaske. Hvis vi er HELDIGE sover hun igen med det samme, men i går nat og i nat har hun været vågen i 2 TIMER, hvor hun bare har snakket og snakket og snakket. Hun har lige lært at hive sutten ud så det gør hun natten lang.
Udover at være vågen det halve af natten står hun nu også op kl 5-5.30 og det er jo alt alt for tidligt for sådan en lille en - og for os...! Vi er blevet nødt til at tage hende op og vugge hende i laaang tid i løbet af natten for ellers vil hun feste, pjatte og snakke hele natten.
Hun er også begyndt at skære sine formiddags og middagslure ned til nogle gange kun 20 min hvor hun ellers før sov en time af gangen om formiddagen og gerne 2 timer ved 14 tiden... ØV det hele gik ellers lige så godt. Hun er ekstremt lydfølsom og kan derfor ikke sove udenfor i barnevognen, da fuglene vækker hende. Derfor sover hun indenfor hver dag.
Er der noget jeg kan gøre??