Brev:
Svært ved at falde i søvn - 18 mdr.
21. april 2010
Alder:
18 mdr.
Svært ved at falde i søvn - 18 mdr.
Hej Helen
Jeg har simpelthen brug for din hjælp da jeg snart er ved at løbe tør for ideer.
Jeg har en søn på 18 mdr. Jeg er en af de heldige mødre, der har haft en barn der har sovet igennem om natten fra første nat. Lige indtil det blev sommertid har jeg kunnet putte vores søn kl 19.30 med to sange, kys og kærlige ord. Men nu kan han slet ikke finde ro. Det har stået på den sidste måned.
Vores rytme er pt som følgende.
Vågner ca kl 06.00, kommer ind i vores seng hvor vi hygger ca 30 min inden vi står op. Han sover ikke videre i vores seng hvilket han aldrig har kunnet.
Middags søvn fra 11.30/12.00 og så mellem 2 og 3 timers søvn.
Puttes til aften kl 19.30. falder først i søvn ca kl 20.45.
Han græder ikke, men hopper rundt i sengen eller ligger og snakker eller synger. Jeg har prøvet nogen gange at gå ind og ligge ham ned og nusset ham indtil jeg kan se at han er faldet til ro, og ligger og glipper med øjnene. Men i det sekund jeg er ude af værelset, står han op igen og snakker.
Når han så er faldet i søvn sover han resten af natten uden at vågne.
Jeg har så prøvet de sidste par dage at vække ham efter max to timers middagslur. Ex i dag stod han op 5.45 sov middagssøvn fra 11.45 til 13.30 (jeg vækkede ham) og så puttede jeg ham 19.45 og han sov først en time senere. Han falder simpelthen i søvn af udmattelse til sidst.
Jeg har også prøvet at bruge lang tid på at snakke om dagens oplevelser, men uden held. Det er ligesom han ikke kan finde ro.
Det skal nævnes at vi er flyttet i hus i weekenden og han ligger på sit eget værelse for første gang. Men jeg fornemmer ikke at dette er problemet da han virker tryg, han er bare fuld af spilopper.
Han er et fremmeligt barn som er stærkt motorisk og har kunnet snakke de sidste 3 måneder. (Ved ikke om det har betydning)
Jeg synes at det er et problem fordi jeg har en søn som er småtræt hele dagen.
Med venlig hilsen
imander