Brev:
Vil ikke overgive sig til søvnen hverken dag eller aften
14. april 2010
Alder:
9 mdr.
Vil ikke overgive sig til søvnen hverken dag eller aften
Kære Helen
August er nu 9 mdr og han er en glad og aktiv dreng... en til tider meget vågen dreng, i hvertfald om dagen. Vi oplever tiltagende besvær med at få ham til at sove i løbet af dagen.
Vi lader ham være vågen længere og længere og nu er vi efterhånden oppe på mindst 4 timer han skal være vågen fra han vågner om morgenen til han endelig overgiver sig til søvnen. Det vil sige, hvis han vågner typisk kl 7 så bliver den ihvertfald 11 inden ham sover sin lur. Fra han var helt lille har vi trillet ham i barnevognen og så snart han sover kan vi så bare stille ham og han sover videre.
Problemet er at han begynder at vise træthedstegn langt inden han vil sove. Gaber, gnider i øjnene etc, men hver gang vi forsøger at lægge ham ned i vognen bliver han sur og rejser sig op. De seneste uger er det flere gange endt med at han har siddet op og er faldet i søvn lænet ind over sin voksipose.
Jeg er frustreret over dette fordi jeg ikke forstår hvorfor han ikke vil overgive sig og fordi jeg føler jeg ikke kan hjælpe ham med at falde i søvn når han nu er så træt. Jeg bryder mig ikke om at han skal være total segnefærdig før han sover.
Det samme gentager sig i virkeligheden så om aftenen når han skal lægges i seng. han bliver ved og ved at rejse sig op i sengen og det ender med at jeg bruger op til halvanden time på endelig at få ham til at overgive sig ofte ved at han falder i søvn ved brystet mens jeg ammer ham. dette undrer mig meget da vi i lang tid har kunnet lægge ham over i sin seng og han har kunnet falde i søvn med sut og en hånd på ryggen. Det hele bliver heller ikke lettere af at han har droppet sutten. Han nægter simpelthen at tage den. Jeg har prøvet med mange forskellige men han vil bare ikke, på trods af at han indtil for en måned siden har været meget glad for at bruge sut når han skulle sove.
Jeg håber du kan hjælpe mig med et godt råd
Kærlig hilsen
Jane