Brev:
Vil ikke spise - 8 mdr.
14. april 2010
Alder:
8 mdr.
Vil ikke spise - 8 mdr.
Kære Helen
Først og fremmest vil jeg sige tak for en god brevkasse og de tidligere svar, jeg har fået af dig på mine spørgsmål. Det er dejligt at få nogle gode, konkrete svar, man kan bruge til noget.
Min kæreste, datter og jeg bor i Sverige nu. Min datter og jeg er for 1½ uge siden kommet hjem fra en 3 uger lang, god ferie hos familien hjemme i Danmark, og både familien, min datter og jeg hyggede os rigtig meget, mens vi var der. Vi fik startet godt op med at hun spiste bondebrød mens vi var der, og hendes aftensmadsmos blev også grovere. Hun begyndte også at sove igennem om natten (modsat mig, der vågnede mange gange forvirret, for at se om hun trak vejret, siden hun ikke havde sagt noget :o)).
Nu er vi, som sagt, kommet hjem for 1½ uge siden, og så er alting helt ændret. Jeg kan godt forstå, at det er en stor omvæltning for hende at blive rykket fra det ene til det andet sted, men alligevel...
Hun vil ikke spise brød og klumpet mad mere, det passer hende bedst at spise grød uden klumper. Og udover det, hvis vi overhovedet skal have lokket nogen form for mad i hende, så skal hun sidde med noget meget spændende legetøj, eller vi skal underholde hende for at distrahere hende, så hun vil tage en lille smule mad ind. Når jeg prøver at give hende noget af det mad, læner hun sig over mod mig for at ville tages op af sin høje stol, og bliver hun ikke det, bliver hun ked af det.
Jeg ved bare ikke, hvad jeg skal gøre?
Hendes dagsrytme ser således ud nu:
06.30 - vågner og hygger lidt i vores seng
07.00 - morgenmad (havregrød med frugtmos)
09.00 - flaske og sover en lur
10.30 - vågner
11.00 - forsøger at give hende bondebrød m. leverpostej, smøreost, avokadomos med frisk frugt efterfølgende
13.00 - lur i barnevognen
13.45 - vågner
14.15 - grød med frugtmos, evt. frugtmos, yogurt el. frisk frugt senere om eftermiddagen
16.15 - flaske og lur
17.00 - vågner
17.30 - grøntsagsmos m. kød i (må ikke være klumpet)
19.30 - vælling og godnat
Udover det, vågner hun mange gange om natten igen, hvor hun har brug for en beroligende hånd til at falde i søvn igen.
Det er meget tydeligt at mærke, at hun er lidt utryg ved at være her. Hendes far har ikke fået lov til at holde hende eller være selv med hende før en uge efter, vi kom hjem, for hun blev ellers meget ked af det, når hun kom væk fra mig. Og bliver det stadig af og til.
Vi skal snart til Danmark igen til konfirmation, men jeg er meget nervøs for, hvordan hun vil tage det.
Jeg glæder mig til at høre dit svar.
Hilsen en fortvivlet mor