Brev:
Tyggevanskeligheder
12. april 2010
Alder:
8 mdr.
Tyggevanskeligheder
Hej Helen
Ja så er jeg her altså igen igen :)
Siden mit sidste spørgsmål til dig vedr min søns kræsenhed er der sket rigtig flotte resultater. Nu spiser han den mad vi får til aftensmad uden problemer (den skal dog stadig blendes), og spiser ca 1/4 stk bondebrød til middagsmad som er suppleret op med lidt købemos ved sidenaf (mos lavet af pulver).
Nu er han blevet snart 9 mdr men jeg oplever, at jo mere grov maden er, des mindre gider han spise det. Det er som om, at han ikke rigtigt har fundet ud af, hvordan man tygger maden. Rugbrødsstykkerne bliver engang imellem tygget, men ofte sunket hele. Derfor har jeg ikke turdet give ham særligt store stykker. Jeg prøver at illustrere overfor ham, hvordan maden skal tygges, men ak nej, det hjælper ikke.
Endvidere har jeg prøvet at mose hans mad gradvist mindre fint, men han bliver vildt sur og nægter at spise før maden er blendet.
Jeg prøver at give ham maden fra min egen tallerken ofte, når han viser sin interesse for den. Men her gider han heller ikke rigtigt have mere efter et lille stykke.
Jeg er efterhånden i tvivl om, hvordan jeg kan introducere maden til ham, således den kan blive mere grov i det samt stadig spist. Og håber du kan komme med et godt råd til, hvad det næste step kan være.
Med venlig hilsen
Pia