Svar: Mælkebehov - 10 mdr.
12. april 2010
Alder:
10 mdr.
Kære Mor
Det må anbefales at din datter får 400ml mme dagligt indtil hun er 12 måneder gammel, fordi du derved også får sikret hendes jernbehov. Derfor anbefales normalt 2 flasker frem mod 12 måneders alderen, hvor man så kan skære ned til en flaske, som så i løbet af 1-2 måneder erstattes af en kop mælk i stedet.
Det vil ofte være flasken inden sengetid der bibeholdes længst tid. Den flaske hun får en gang i løbet af natten kan du så skære ned i mængde, så hun får mindre og mindre og tilsidst helt kan undvære. I stedet skal hun så beroliges med lidt kærtegn, beroligende ord, måske en putteklud, sovebamse eller lignende, når og hvis hun vågner om natten. Men altså lidt mælk og så mindre og mindre og tilsidst sove uden noget i munden :)
Håber dette er svar nok, fortsat held og lykke :)
Fortsat god weekend!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske