Brev:
Sengetid efter klokkeslet
12. april 2010
Alder:
9 mdr.
Sengetid efter klokkeslet
Hej Helen
Jeg har lige et spørgsmål.
Generelt går det rigtig godt med Tobias nu.
Dog bruger han gerne en halvtime på at finde ro om aftenen, hvor han skælder ud (ikke noget skrig og skrål, men bare brok), hans far eller jeg sidder inde hos ham hele tiden til han er faldet i søvn, eller så tæt på at vi kan gå uden han bliver ked af det og urolig. Lidt afhæging af hvordan han opføre sig, så ignorere jeg nogen gange hans brok, andre gange tilbyder jeg flasken igen, giver en sut, hjælper ham til at ligge godt på siden (lige rette hans ben og numse, så de ikke laver et ubehageligt træk i ryggen). Men det tager som regel 30 minutter, og det er for så vidt okay. Han falder som regel i søvn omkring kl. 20.00, og det er om han vågner fra sin sidste lur kl. 15 eller 16. Jeg kan ikke få han til at falde i søvn før. Går jeg ind kl. 19, så bruger han bare en time i stedet.
Lørdag oplevede vi så noget pudsigt, han vågnede først kl. 17 fra sin sidste lur, og omkring kl. 20. virkede han så brugt at jeg så småt gik ind med ham, og han brugte kun ca. 20 minutter, og der vi ikke meget brok kun lidt uro.
Det der undre mig er at han kun var vågen i 3,5 timer frem for både 4 og 5 som han ellers insistere på. Så jeg tænker er det et klokkeslet han går efter frem for en vågen periode?
Med venlig hilsen
Mona