Brev:
Mad og altid sulten
12. april 2010
Alder:
18 mdr.
Mad og altid sulten
Hej Helen,
Anna er begyndt at give udtryk for at hun er sulten stort set hele tiden. Hvilket selvfølgelig ikke passer. Hun har et tegn som de har lært i vuggestuen for mad og drikke, det bruger hun tit og siger ma ma.
Hun har en vildt god appetit, og hvis vi giver hende noget mad, så spiser hun det også.
Hun får mad til de 3 hovedmåltider:
- Morgen: havregrød af 1,5 til 2 dl havregryn og mælk i kop
- middag, hvad de får i vuggestuen. Hjemme får hun rugbrød, som hun ikke er særlig vild med, hun spiser pålægget oven af, hvis hun til gengæld får en bolle eller rufler så spiser hun det. Igen med god appetit, på nær rugbrødet.
- Aften: det samme som os, og en god stor portion.
Hun får 2 mellemmåltider, som består af brød og frugt.
+ hun får en halv bolle, kiks eller lignende når vi henter hende fra vuggestue. Når madlavningen så er i gang, er hun sulten igen, og får nogle gange et stykke æble.
Vi holder fast i madtiderne, men særligt når der er mad på bordet når madlavningen er i gang, er hun nærmest umulig hvis ikke hun får mad. Skal vi bare give hende de der stykker æbler mm. når hun beder om det, eller skal vi holde igen?
Nu kommer der lige en side bemærkning. Efter vores sidste par breve, havde vi en tid til tjek på børnambulatoriet, bare de der rutine tjek de præmature får. Jeg havde egentlig affundet mig med det du skrev, og nævnte ikke overfor lægen og sygeplejersken der tjekkede hende, at jeg var træt af hele præmaturesituationen.
Nu kommer jeg til min pointe, lægen sagde uden at jeg havde sagt noget, at Anna var utrolig fin, at hun var virkelig god både motorisk og sprogligt, og at når ikke der havde været nogle konsekvenser af den for tidlige fødsel på dette tidspunkt, kunne vi godt regne med, at der ikke kom nogle senfølger overhovedet. - Det gjorde mig selvfølgelig glad, men så alligevel, kan jeg regne med det de siger? De er trods alt tæt på at være eksperter på området.
:-)
Venligst Susan