Svar: Mælkeindtag - 7 mdr.
12. april 2010
Alder:
7 mdr.
Kære A
Det lyder rigtig fint det du beskriver, det er meget fint med flaske 4 gange dagligt i 7 måneders alderen og det lyder ikke som om at jeres dreng indtag af mælk påvirker/nedsætter hans indtag af rigtig mad. Han sover tilmed rigtig godt om natten og lyder i det hele taget til at stortrives.
Man skal ikke ændre noget som fungerer rigtig godt og der er ingen grund til at vække ham for at give ham mælk, når han er i stand til at indtage både mad og mælk nok i løbet af dagen. Så nyd du endelig at han sover igennem - det er super flot!
Jeg synes ikke du skal skære ned til 3 flasker før han er 8-9 måneder gammel, han trives rigtig fint med rytmen og indtaget som det er lige nu. I 8-9 måneders alderen vil det normalt være super med de 3 flasker og her vil flasken om eftermiddagen meget fint kunne erstattes af et grødmåltid.
Hvis du erstatter med et grødmåltid ekstra allerede nu, så risikerer du måske at han begynder at vågne om natten for at få lidt mælk, få indhentet sit mælke-/væskebehov - og det er der jo umiddelbart ikke grund til :)
Så bibehold du planen som den er lige nu, det lyder til at fungere rigtig fint :)
Fortsat held og lykke og rigtig god weekend!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske