Brev:
Madplan - er han tørstig?
4. april 2010
Alder:
7 mdr.
Madplan - er han tørstig?
Hej Helen.
Jeg har en forespørsel der vedrører hvordan en mad/flaskeplan kunne se ud for en dreng på 7 mdr.?
Jeg er nemlig i tvivl om han for sit væskebehov opfyldt. Han får sit jernbehov via de 400ml MME dækket, men om han får hele sit væskebehov opfyldt er jeg i tvivl om.
En dag ser således ud:
kl.7 vågner og får flerkornsgrød og en smule vand af kop.
kl. 8.30-9.00 flaske, drikker måske mellem 80-100ml alt efter hvor mæt han er fra morgenmaden.
10.30-11.00 vågner fra formiddagslur
11.30 frokost, øllebrød og vand af kop. Igen en smule vand.
13.00-13-30 lur igen
15.00 vågner
15.30 flaske, drikker 170 ml.
17.30 grøntsagsmos med kød eller fisk og en smule vand af kop.
19.00 flaske 200ml og bliver lagt i seng.
Resten af aftenen/natten er meget blandet, nogle gange vågner han kl22 og får flaske,så skal han bare ha sutten i løbet af natten, andre gange vågner han kl 24-0-30 og der bliver han tilbudt flaske og drikker 170 ml. Nogen gange sover han resten af natten til kl.7.Der har været et par nætter hvor han vågner igen henad ved kl4, græder og vil ikke acceptere sutten, men falder til ro efter flaske.
Når han vågner flere gange efter han er lagt i seng, så tænker jeg at han jo må være tørstig?
Håber du kan hjælpe :-)
Venlig hilsen
Moren