Brev:
Må jeg vække ham fra lur?
4. april 2010
Alder:
15 mdr.
Må jeg vække ham fra lur?
Hej Helen,
Tak for gode råd mht. spisning - det går nu meget bedre og vi accepterer at han nogle dage vil have noget og andre dage ikke.
Jeg er nød til at spørge dig mht. eftermiddagsluren. Vi er igang med at fjerne hans formiddagslur, vi vil gerne af med den fordi vi fornemmer at det måske vil give mere rolige nætter. Vi har dog den teori, at han skal så have lov at sove det han kan om eftermiddagen uden så at blive vækket. Har jo læst meget om hvor vigtigt, det er at lade dem sove det de kan. Både for deres udvikling og immunforsvars skyld.
Nu er det bare sådan at han er noget af en sovetryne. De sidste to dage har jeg vækket ham efter 3,5 eller næsten 4 timer og klokken har nærmet sig 16. Skal han bare have lov at sove? Han er fin at putte om aftenen men kommer aldrig i seng før 19.30-20 og ligger gerne og snakker. Han virker ikke vildt træt - er frisk og leger gerne indtil han puttes. Han står som regel op 5.30-6.00. Han sover generelt uroligt og skal have sut/vand nogle gange i løbet af natten - sådan har det altid været.
Hvad kan du anbefale?
Kærlig hilsen
Mille