Svar: Rytmen er ved at vende
2. april 2010
Alder:
5 mdr.
Kære Helle
Der er ingen faste regler for, hvordan man gør. Hvis din datter ikke kan spise grød en time efter at have fået sin morgenflaske, så er det fint at nøjes med flasken og først give hende grød, når hun vågner af sin lur. Det vil i forhold til hendes alder være rigtig fint at give flaske om morgenen, fordi hun må være tørstig, efter at have sovet.
Stille og roligt vil hendes rytme dog ændre sig mere, så hun naturligt ikke vil kunne sove allerede kl. 8, hvis hun har sovet til 6.30 og derfor vil der naturligt kunne være plads til begge dele. Hun vil altså godt kunne starte med en flaske kl. 6.30 og få grød kl. 8.30-9 og derefter blive puttet til sin formiddagslur eller man kan nogle gange gøre modsat, starte med grøden kl. 7 og så putte med en flaske kl. 9 - det afhænger også af hvor når hun får flaske sen aften eller nat ...
Håber dette hjælper lidt videre, fortsat god weekend og god påske!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske