Brev:
Vil ikke sove om aftenen - 12 mdr.
2. april 2010
Alder:
12 mdr.
Vil ikke sove om aftenen - 12 mdr.
Hej Helen.
Jeg har skrevet et par gange til dig og jeg har været meget glad for dine svar.
Nu skriver jeg igen. Det er min søn Xander som vi har store problemer med at ligge til at sove om aftnen. Det tager mellem 1 time til 1 ½ time at ligge ham til at sove. Xander er lige fyldt 1 år, han er glad og er ved at lære at gå. Han går i dagpleje hos mig.
Han har aldrig været et problem at ligge til at sove. Vi lagde ham i sin tremmeseng og han faldt selv i søvn. Men for ca. en måned siden lærte han og rejse sig op i sengen. Og det gjorde at, når man lagde ham i sengen rejste han sig op et sekund efter og begyndte og græde fordi man gik. Den eneste måde vi kunne få ham til at sove på var, at blive hos ham og ligge ind over den ene side af tremmesengen.
Det blev vi hurtig trætte af, så vi tog den ene side af tremmesengens sider af og rykkede den op af vores seng. Det gik okay et stykke tid, men nu er den gal igen. Han hopper rundt i sengen og sætter sig op og snakker, meget motorisk urolig. Hvis det er mig der ligger til at sove, så ligger han og hiver mig hårdt i håret og der kan vi ligge og kæmpe i timer. Jeg har samme problem om dagen, han går og hiver mig i håret hele dagen. Det ikke særlig rart, han er rigtig voldsom. Men når han først er faldet i søvn, så sover han godt hele natten.
Han sover kun en lur om dagen på ca. 2-3 timer.
Hans dag ser sådan ud:
Vækkes kl. 6.45
Morgenmad kl. 7, grød
Mellemmåltid kl. 9, frugt og brød
Frokost kl.ca. 11, rugbrød
Sover middagslur
Mellemmåltid kl. ca. 15, frugt og brød
Aftensmad kl. 17.30
Godnat grød, hvis han ikke har spist så meget aftensmad.
Flaske med MME 150 ml. ( er i gang med at trappe ned)
Ligges til at sove kl. ca.19.30.
Han virker meget træt, når vi ligger ham til at sove og kan derfor ikke forstå hvorfor han ikke falder om kuld. Hvad kan vi gøre for at få ham til at falde i søvn, så han ikke er så smadrede om morgen? Hvordan griber jeg det an med at han hiver mig i håret og hvorfor gør han det?
Hilsen Sille