Brev:
Nyfødt og gode aftenrutiner
1. april 2010
Alder:
1 mdr.
Nyfødt og gode aftenrutiner
Kære Helen,
jeg har skrevet til dig før med vores datter (på nu 2 år og 9 måneder), som vi har haft en del soveproblemer med. Hun har nu i øvrigt droppet sin lur og sover uden problemer kl syv hver aften. Det er fantastisk!
Vi har nu fået en lille ny dreng, som er knap tre uger gammel. Jeg er selvfølgelig meget obs på, at han skal kunne puttes i egen seng og falde i søvn selv. Derfor er mit spørgsmål:
Hvor tidligt kan man begynde på aftenrutiner? Synes det er lidt svært nu, fordi han ikke helt har en rytme og kan falde i søvn for natten fra kl. 20 til 22. Især om aftenen er han lidt urolig og vil helst falde i søvn i armene - og det er jo ikke helt planen...:)
Vi bor jo i USA, og her giver man bad hver aften, som en del af aftenrutinen, selv for helt nyfødte. Jeg tænker at hans hud vil blive lidt tør af bad hver aften? Og ved i øvrigt med mig selv, at vi ikke får givet ham det bad hver eneste aften. Men hvordan kan man så lave rutine med så lille en?
Mange hilsner og tak på forhånd
Majbarn