Brev:
Behov for mælk og opvarmning af grød
31. marts 2010
Alder:
5 mdr.
Behov for mælk og opvarmning af grød
Hej Helen.
Tusind tak for dit sidste svar. Det har haft en god effekt, at hun har fået tilbudt mere mælk og hun har endda sovet igennem et par nætter.
Jeg har forsøgt, at finde en oversigt over en babys behov for mælk, men det er ikke lykkedes mig.
6 mdr.: 6 amninger/flaske (800-1000 ml)
Når hun er 7 mdr. er hendes mælkebehov 4 amninger eller hvor meget MME? - og hvordan kan det være? Er det fordi hun for dækket sit væskebehov gennem vand bedre til den tid??
Hvad er hendes behov når hun er 8 og 9 mdr??
Når hun er 9 mdr kan jeg så stoppe helt med amning eller flaske??
Og så et andet spgl. vedr. genopvarmning af grød.
Til morgenmad får Cecilie f.eks. risgrød. Den har jeg købt i helsebutikken og laves på vand og en smule fedtstof. Som jeg har forstået er det ikke nødvendigt at tilsætte MME heri.
Til frokost og aftensmad får hun kartoffelmos med forskellige grøntsager. Heri tilsætter jeg fedtstof og MME. Men når der er MME i, kan jeg så lave grød til 2 dage? Når der er MME i må det vel ikke genopvarmes??
Jeg ser frem til at læse dit svar.
Varme hilsner "spørgejørgen"