Svar: Vand er vel bedst?
31. marts 2010
Alder:
6 mdr.
Kære Helle
Vand er den bedste tørstslukker og det er rigtig fornuftigt at lære din dreng at drikke vand af kop til hans skemåltider, allerede nu :) Det er en god idé at lære børn helt fra starten at frisk vand smager godt og at man ikke behøver drikke noget, der smager af noget. Mælk får han masser af via flaske eller bryst - vand kan han lære at drikke af en kop.
Når han bliver 1 år, vil hans mælkebehov ligge på mellem 350-500ml dagligt. Dette behov dækkes normalt ved at han får et glas mælk til morgenmad og aftensmad, får en portion yoghurt eller andet surmælksprodukt om eftermiddagen og derudover får lidt ost, sovs osv. som naturligt indgår i madlavningen. Hans øvrige behov for væske, dækkes bedst af vand og han bør tilbydes vand som tørstslukker mellem måltiderne og vand til måltiderne i løbet af dagen.
Håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke :)
Rigtig god påske :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske