Svar: Mad til 4½ mdr
8. juni 2004
Alder:
4 mdr.
Hej med dig
Ja ud fra din beskrivelse så lyder det umiddelbart som om at ud godt kan begynde at give din datter lidt skemad, for at se om det mætter hende bedre. Detk an være en god idé at starte med lidt risgrød eller majsgrød, som er mildt i smagen og lind i konsistensen. Du kan forsøge med smagsprøver 1-2 gange om dagen og se, hvad hun siger til det.
Der er heller ikke noget i vejen for at du begynder med lidt grøntsagsmos, f.eks. lidt kartoffelmos, hvis du synes at mos er mere tiltalende end grød. De fleste vælger dog at begynde med grød.
Du skriver ikke hvilken erstatning du giver. Det kan være en fordel at give børn, som tager meget mælk, Blå Allomin 2, som er en tilskudsblanding, men samtidig er et fuldgyldigt præparat.
Det kan også være en idé at give vælling, som du selv er inde på. Hvis du giver vælling, så må din datter dog max få, hvad der svarer til to måltider/flasker dagligt mellem 4-6 mdr. da hun ellers får for mange proteiner.
Blå Allomin 2 adskiller sig fra andre tilskudsblandinger ved at have et lidt højere proteinindhold (og derfor mætte mere) men samtidig ikke så højt et indhold at det ikke kan gives fuldt.
Held og lykke fremover.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske