Brev:
Ømme bryster - 2 mdr.
16. juni 2004
Alder:
2 mdr.
Ømme bryster - 2 mdr.
Kære sundhedsplejerske
Jeg skulle netop til at spørge vedrørende mit meget ømme højre bryst, da jeg læser indlæg og svar på 'ømt bryst'.
Jeg er i samme situation; dvs. smerte der starter ved brystvorten og stråler indad - og i en nervebane bagud ind under armhulen.
Smerten er værst når det er længe siden min datter har ammet samt indtil mælken løber "frit", hvorfor jeg af og til malker lidt ud inden hun ammer.
Smerten er meget voldsom (og jeg er ellers god til at klare smerte med åndedræt og afsplapning som ved mine to fødsler ) og jeg græder ofte af smerte.
Når hun sutter føles det næsten som om hun hiver i en elastik indad i mit højre bryst til den er ved at sprænges og det svier desuden efter hun har suttet.
Jeg har spurgt både min sundhedsplejersker og læge til råds. De råder mig til at tømme brystet hver gang ved at ligge min datter til der først. Det synes ikke at hjælpe.
Jeg lader hende også sutte i indianerstilling (tvilling-).
Findes der mon slet ikke andet jeg - og Anita - kan gøre?
venlig hilsen
Tsering
PS: Jeg overvejer ikke at stoppe amning.
Det ville bare være så rart hvis det var smertefrit og rart som på venstre bryst.