Brev:
Vuggedød - 6 mdr.
14. marts 2010
Alder:
6 mdr.
Vuggedød - 6 mdr.
Kære Helen
Vi har i mødregruppen talt om riskoen ved vuggedød og kan du uddybe hvorfor der er en øget risiko ved at sove med sit barn når man er ryger? Hvis man ikke ryger i barnets omgivelser ellers? Skyldes det de skadelige stoffer man udånder og er der egentlig bevis for at det kan medføre vuggedød eller er det gisninger? Jeg har selv været ryger før jeg blev gravid men holdte da testen viste positiv og har ikke røget siden.
Desuden vil jeg gerne vide hvor stor risiko der er for vuggedød når barnet er over 6 mdr? Jeg har alle dage været rigtig nervøs for dette, lidt mere end godt er :-), men jeg arbejder på at tænke positivt og nyde mit dejlige barn i stedet for at frygte diverse grimme ulykker. Men det er jo en rigtig skræmmende tanke at skulle miste det dyrebareste man har....ja tanken er uudholdelig!
Ser frem til dit svar og håber du kan berolige mig lidt.
Tak for alle dine gode brugbare svar. Min lille dreng stortrives og jeg nyder ham så uendelig meget. Jeg må sige dig at du giver gode konkrete råd og i din vejledning kan man mærke din store interesse og enorme faglige ekspertise. Du er en fantastisk sundhedsplejerske og jeg er så glad for at have fundet dig.
Mange hilsner fra
Pernille