Svar: Virrer med sit hoved - 6 mdr.
16. juni 2004
Alder:
6 mdr.
Kære bekymrede mor
Det er naturligvis forfærdeligt at din datter faldt ned fra puslebordet, men du tog hende til lægen, som sagde at alt var okay og det lyder også sådan.
Mange børn virrer med hovedet, når de er trætte og skal til at falde til ro. Det er som om at de søger noget ttæt omkring deres ansigt, noget som kan give dem tryghed, lige før de falder hen.
Jeg vil derfor tro at det kunne være en god idé at give hende en stofble at putte med, altså noget blødt som hun kan mærke mod sine kinder.
Hun kan naturligvis også virre med hovedet fordi hun har ondt, men så ville hun sandsynligvis være mere grædende end du beskriver. Hvis du er tvivl om det er ørerne, er det naturligvis en god idé at få hende tjekket.
Ud fra din beskrivelse tror jeg ikke at der er sammenhæng imellem hendes virren med hovedet og hendes fald. Ej heller en sammenhæng mellem hendes ændrede pludren til øvelse af stemmen. Det vil dog altid være en god idé at tage hende med til lægen igen, hvis du bliver ved med at være i tvivl:o)
Fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske