Brev:
Overgang til bredere kostplan
2. marts 2010
Alder:
5 mdr.
Overgang til bredere kostplan
Hej Helen,
Jeg har nu faaet nummer to barn - en soen, der nu er 5 1/2 mdr.
Foedt 15 sept 4.030 g og 55 cm. Han er nu vokset sig rigtig stor og staerk og vejer 9.800 kg - 74 cm.
Hans madplan ser saaledes ud.
Ca, kl 7:00 faar han havregroed af 20 g pulver og 70 ml maelk (modermaelkserstatning) og derefter ca 70 g frugtmos. Hertil drikker han vand af kop.
Kl ca 9 faar han en flaske ca 200 ml vand + pulver.
Kl ca 13 faar han en flaske ca 200 ml vand + pulver.
Kl ca 16:30 faar han 70 g groentsagsmos og 70 g frugtmos hertil vand af kop.
Kl ca 18:30 Faar han en flaske mere, men hvor jeg putter een ekstra skefuld maelk i.
Han er en yderst veltrivende dreng - altid glad... hvis jeg ikke misser et maaltid. Sover maaske 30 min om morgenen ved 8 tiden - igen 1,5/2 timer om formiddagen - og igen 2/3 timer om eftermiddagen. Jeg laegger ham i seng ommkring kl 19 og han sover 11 timer uden at vaagne. Jeg ved godt jeg ikke kan faa det meget bedre.
Mit spoergsmaal er - jeg vil gerne til at introdusere ham for kylling og koed osv... hvornaar goer jeg det bedst paa dagen???
Og hvordan boer en madplan se ud for ham?
Mange hilsner
MIMI