Brev:
Svært at få hende til at sove igen
2. marts 2010
Alder:
4 mdr.
Svært at få hende til at sove igen
Hej Helen
Vil lige starte med at sige tak for dit svar sidst, det hjalp meget. Jeg er dog stadig lidt på bar bund med den døgn rytme, synes ikke rigtig at der er nogen dage der er ens.
pt. ser vores dag nogenlunde sådan ud.
4.00-4.30 vågner og ammes
Her kan jeg ikke altid få hende til at sove igen, men for det meste lykkedes det. Hun sover dog en meget urolig søvn og max 2 timer. hvis hun vågner om natten og bliver ammet sover hun også meget uroligt derefter og står op som hun plejer.
6.00 op ammes
får tøj på, snakker, leger, og kigger på at storesøster gøres klar.
8.30 - 9.00 ammes
og puttes i barnevogn sover alt mellem 1/2 -2 timer.
hvis kun en 1/2 ammes hun igen 10.00 og puttes igen i barnevogn. og sover så 3-4 timer
hvis 2 timer ammes hun igen 12.00 og puttes hvor hun så tager 2-2 1/2 time.
14.30 -15.00 ammes
snakker og leger osv.
så kommer vores problem for herefter er det meget svært at få hende til at sove igen.
virker træt ca. kl. 17.00 hvor hun ammes og puttes i barnevogn igen. Men hun skriger og er lang tid om at sove (hun skriger forresten hver gang hun puttes, men overgir sig de andre gange hurtigt.)
Hun sover enten 1/2 time eller hun sover til langt ud på aften og vi må vække hende så hun kan komme ordentligt i seng.
Mange gange sover hun slet ikke.
Kommer så med op igen og er selvfølgelig meget træt. hun små piver, vil kun hænge på en af os mest mor, og hun forlanger mad med 1 times mellemrum. Hvor hun jo så også gylper meget.
kl. 19.00 - 19.30 ammes hun så sidste gang og ligges i vuggen, hvor hun ligger og pludre lidt og ligger sig til at sove.
Sover til kl. 4.00 - 4.30 uden mad.
Vi har prøvet om vi kunne rykke hende lidt så hun gik senere i seng og sov en time længere om morgen, for at undgå den meget urolige søvn der tidlig morgen, men uden held.
og selv om hun sover længe, der sidst på eftermiddagen, går hun i seng ca. kl. 20.00
Hun er ellers en glad pige i sine andre vågner perioder. vil meget gerne snakke og lege i sin kravlegård.
Med venlig hilsen
Anja