Brev:
Drejer hovedet væk fra maden - 6 mdr.
17. februar 2010
Alder:
6 mdr.
Drejer hovedet væk fra maden - 6 mdr.
Hej Helen.
Tak for dit sidste svar ang. sutteflasken. Det endte med ammestop fra den ene dag til den anden, men så tog hun også flasken uden problemer. Så nu kører det.
Men nu er hun jo 6 måneder og som jeg også skrev sidst har vi siden hun var godt 4 måneder prøvet lidt til med grød og grøntsagsmos. Men det går bare ikke ret godt!! Hendes mund er fuldstændig lukket når skeen nærmer sig, hun drejer hovedet væk og viser tydeligt at det vil hun ikke have. Har nogle enkelte gange fået hende til med stor iver at spise frugtmos.
Umiddelbart tænker jeg at det måske er smagen hun bare ikke kan lide.. Hun er vældig interesseret i vores andres mad, sidder i højstol ved bordet og griber efter vores tallerkener osv. Når hun skal have d-dråber af ske går det også uden problemer.
Jeg overvejer lidt at glemme alt om grød, men er det ok og så måske begynde at give hende lidt grovere mad - måske små hapsere eller noget mad der smager af noget mere - for tror måske det er det hun gerne vil have.
Hvilke ideer har du i så fald til noget "spændende" mad som ikke er alt for groft. Har faktisk i dag prøvet at give hende små bananstykker, kiwistykker og kartoffelstykker. Det gik fink nok, men selvfølgelig får hun jo ikke ret meget, det halve ryger ud, - det tager lang tid og pludselig ser hun ud som om hun er lige ved at "kløjs" i det fordi det jo ikke er mælk!!! Men hun åbner munden, gumler på det og er interesseret og det tænker jeg jo bare er positivt!! Men kan man godt bare starte der i stedet for med grød??
Det skal også lige siges at hun sover igennem om natten og har gjort siden hun var ca. 2 måneder, så måske er hendes krops behov for "fast" måske bare ikke så stort endnu.
Hvad tænker du! Glæder mig til at høre hvad du har af gode råd.