Brev:
Vågn og frisk kl. 05.00!
15. februar 2010
Alder:
18 mdr.
Vågn og frisk kl. 05.00!
Hej Helen.
Jeg har en søn på 1 ½ år, vi putter ham hver aften kl. 20, hvor han falder i søvn uden problemer.
Men han står konsekvent op hver morgen (nat) mellem 04.45 – 05.15, stiller sig op i sin seng og græder helt hysterisk. Min kæreste og jeg skiftes til med det samme, at gå ind til ham, age ham, tysse lidt og prøve at ligge ham i sengen, men intet af det hjælper, vi tilbyder vand, hans sut, men han slår det væk.
Det eneste der får ham til at falde til ro, er at tage ham ind til vores seng, hvor han ligger sig op af mig, nogle gange sover han videre, men fleste af gange tumler han helt vildt og hverken ham eller mor sover mere.
Jeg står op sammen med ham dagligt kl. 6.00. Han virker sulten og tænkt om det mon er derfor?
Jeg strækker den til kl. 06.30, hvor så han får en hel kop mælk. Farmand står op kl. 7, hvor jeg kører på arbejde. De to spiser sammen, han får havregrød.
I vuggestuen sover han gerne mellem 2 ½ til 3 ½ time fra ca. 11 og frem. Jeg har snakket med vuggestuen om vi evt. skulle vække ham efter 2 ½ time, hvis det kunne hjælpe, at han sov længere om morgnen!? Men det har det ikke gjort.. (og vi synes også alle det er lidt synd at vække ham)
Men blot en lille time mere om morgnen vil jo være HELT FANTASTISK, jeg synes det er synd at han skal sove dagen væk, han er ikke en stor dreng og er han top frisk, vil han måske også spise bedre om dagen?
Han bliver hver aften tilbud ”godnat” grød omkring kl. 19, så jeg er sikker på han går mæt i seng, og de fleste gange spiser han også det hele.
Kl. 17.30-18, hvor vi alle sidder og spiser, ryger der nemlig ikke meget mad ind, der leger han mere med maden!
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, når han står op i sin seng og græder helt vildt kl. 5?
Jeg har jo også vænnet ham til at komme ind til mig og ligge, eller det er hvert fald det eneste der får ham til at falde til ro, skal jeg lade ham stå og græde? Synes det er hårdt at stå så tidligt op hver morgen og tage på arbejde, derfor er jeg også nød til selv at gå i seng kl. 21 hver aften.
Vi har prøvet en morgen, hvor jeg gik ud fra vores soveværelse og lod ham ligge sammen med hans far, så jeg selv kunne sove bare en lille time mere, men så skriger han HELT VILDT og vil ikke være ved far.
Håber virkelig du kan hjælpe med nogle råd, er der noget jeg/vi kan gøre anderledes?