Brev:
Opstart af grød og mos
14. februar 2010
Alder:
5 mdr.
Opstart af grød og mos
Kære Helen.
Mange tak for dit svar på mit sidste spørgsmål, dejligt med et uddybende og personligt svar.
Vi er jo på Boracay og nyder det i fulde drag. Liva trives og tiden flyver afsted. Hun har fået to små tænder, der titter frem i undermunden - egentlig uden de store problemer.
Hun er begyndt at være MEGET det vi spiser og drikker, hun rækker ud efter det og rækker tungen ud. Hun har smagt ganske lidt mangoshake og det kunne hun bestemt godt lide! Hun slikkede ned i et glas og blev meget begejstret.
Vores SP derhjemme i DK sagde at vi skulle først give hende vælling/grød/mos når hun viste stor interesse og ellers forsøge at amme hende fuldt ud mens vi er her. Jeg lægger hende til lige så ofte hun vil, da hun jo grundet varmen, skal have lidt ekstra væske. Hun synes det er meget sjovt at drikke vand af en lille kop, men det meste vand ryger udenfor og ned på trøjen :)
Nå, men vi vurderer altså at hun er MEGET interesseret i hvad vi spiser og derfor lidt i tvivl om vi skal prøve med lidt mos/vælling/grød? Jeg har pulvervælling med, da jeg ikke helt vidste hvad de havde hernede, så det kan jeg jo bare blande en lille smule af... er det en god idé?
Må hun få mangomos? Bare en lille smule? Ved godt at hun ikke skal have det først, da hun jo nok hellere vil have sødt end grød - som os andre :) Er det bedre at vente 1½ måned endnu med at introducerer grød, eller skal vi bare komme igang nu hvor hun er så interesseret?
Kan du evt give os et eksempel på hvordan en plan med en dejlig pige på 5 mdr, der begynder med grød og mos ser ud?
Hun vågner et par gange om natten nu, det gjorde hun ikke i DK - hun får mad 2 gange om natten i vores seng, så det foregår i næsten i søvne. Hun sover i sin egen seng ellers.
Noget helt andet: Må hun egentlig prøve at komme med ned i vandet i bare et par sekunder/minutter? Vi vil jo selvfølgelig smøre hende GODT ind i højfaktor solcreme og give hende hat på og ellers bliver hun holdt i skyggen hele tiden og er beskyttet af solskærmen protect-a-bub over klapvognen.
Endnu et helt andet spørgsmål: Hun sidder jo på skødet af os og følger med i hvad der sker - og hun vil gerne være oppe og følge med i alt omkring hende. Hvordan øver vi bedst at hun så småt kan sidde selv?
Sikke et langt rodet spørgsmål igen...håber du kan finde hovede og hale i det :)
Varme hilsner fra Boracay
Irene