Brev:
Flytning til eget værelse og flytning til nye hus
13. februar 2010
Alder:
7 mdr.
Flytning til eget værelse og flytning til nye hus
Hej Helen,
Jeg bliver vist lige nødt til at spørge dig til råds igen. Det er så rart at kunne det :-)
Som jeg har nævnt tidligere, så sover vores datter Marie jo ikke særligt meget om dagen. Heldigvis sover hun godt om natten. Vi har hende stadig liggende i en baby bay, som er sat på vores seng. Den seng er dog ved at være for lille. Vi vil derfor gerne have hende over i den store tremmeseng i sit eget værelse, men vi skal også flytte her om 14 dage. Vi havde desuden forestille os, at hun skulle lære at sove uden at være svøbt ind, inden hun kom over i sit eget værelse.
For at hun kan få en ordentlig nattesøvn, er hun stadig svøbt. Hun sover simpelthen så skidt, når vi et par dage – eller rettere nætter om måneden, prøver at svøbe hende ud :-)
Spørgsmålet er, hvordan griber jeg alle disse ting an? Hun kan måske ligge et par uger endnu i baby bay’en men heller ikke mere. Jeg ved dog ikke, om jeg straks kan lade hende sove i sit eget værelse det nye sted? Det er desuden lige der, hvor hun bliver 8 måneder, og jeg kan allerede nu mærke, at hun begynder at lide af seperationsangst. Så er det for meget på en gang for Marie?
Det fylder lidt meget, for det er mig magtpåliggende, at hun stadig sover godt om natten, når hendes dagssøvn ikke er speciel god.
Har du nogen råd til, hvordan vi griber flytning til eget værelse og en flytning til et nyt sted an?
Og har du nogle råd til. Hvordan man kan vænne sit barn til at sove uden at være svøbt ind?
Jeg kunne også god tænke mig at vide, om jeg skal tage nogle specielle hensyn, så selve flytningen og det rod og stress, der jo tit følger med, ikke påvirker Marie for meget?
Tak for en god brevkasse :-)
Mange hilsner,
Sanne