Brev:
Fedtstof i maden mv.
2. februar 2010
Alder:
5 mdr.
Fedtstof i maden mv.
Kære Helen
Det er lige før jeg synes det bliver pinligt at jeg skriver så meget til dig, men dine svar er enorm nyttige og jeg har fået en god tillid til dig, så her kommer endnu et.
I min mødregruppe bruger de kokosfedt i grøden til deres børn. Jeg har hørt at denne form for fedtsstof ikke er særlig sund. Hvad siger du?
Et andet spørgsmål er følgende. De små børn må ikke få træk, men når jeg sætter min lille søn op i barnevognen og han sidder og får vind i ansigtet er det så noget andet? Vi bor ved vandet så her blæser en del.
Hvornår må man begynde at give sødmælk og andre mælkeprodukter? Ikke at jeg på nogen måde har travlt med det, men nogen giver det fra 6 mdr og vil lige sikre mig.
Jeg giver min lille dreng vand i snapseglas men det meste kommer ud igen. Er det ok at det tager lang tid at lære og hans væskeindtag bliver jo dækket af hans 6 flasker i døgnet nu ikke?
Han er ikke særlig interesseret i sin grød og jeg har prøvet en hel masse, fx sveskemos og andre gode sager. Han hører ikke til den gruppe der åbner munden af sig selv og jeg laver masser af skuespil for at fange hans opmærksomhed, dog uden den store succes.. Han har dog brug for grøden/mosen og han spiser det også når først det kommer ind i munden. Vil det komme med tiden at han åbner af sig selv?
Det var vist det for denne gang.
Tusind tak for en fantastisk brevkasse og for din hjælp indtil nu.
Venlig hilsen, Pernille