Brev:
Skal jeg forsøge sut igen?
2. februar 2010
Alder:
17 mdr.
Skal jeg forsøge sut igen?
Hej Helen.
Min datter på nu 17 mdr har kun brugt sut i de første par måneder af sit liv, så ville eller rettere kunne hun lige pludselig ikke mere. Hun har heller aldrig kunne finde ud af en sutteflaske. Guderne skal vide, at jeg har forsøgt at give hende sut MANGE gange, da hun har været vågen hyppigt om natten og også er ørebarn og har haft massive øreproblemer i ca. 8 mdr. Så jeg har ammet og ammet i stedet :-).
Nu bliver hun ammet til sengetid-hvilket jeg egentlig gerne vil ud af, men hun blir så rolig af det, og jeg aner ikke, hvad jeg i stedet skal gøre. Hun har aldrig ville have nusse bamser osv-hun kaster dem simpelthen efter mig når jeg forsøger give hende den :-).
Nå men efter hun er startet i dagpleje kan jeg se, hun er interesseret i andre børns sutter. Forleden var vi ved nogle venner, hvis større pige havde dukker med sutter. Min datter gik nærmest konstant rundt med en af disse sutter i munden. Så nu overvejer jeg, om jeg skal købe nogle sutter og prøve igen?
Hvad synes du - er hun blevet for stor? Klart jeg tænker på, om det kan give hende en trøst om natten, når hun vågner (fremfor mit hår som hun nulrer ved uro)? Jeg tænker også på, om det kan lette amme stoppet hvis hun vil have den i munden?
Min søn på 4,5 år stoppede som 1 år gammel uden problemer, da han var glad bare han fik sutten og sin nusse bamse. Min datter har bare intet udover amning og så mit hår, som gør hende tryg og fremkalder trøst og søvn.
Det skal lige siges, at hun er et MEGET nemt barn i øvrigt. Trives hjemme og i dagpleje, pylrer aldrig, leger rigtig godt selv og med andre. Er ikke Mor-syg, er tryg ved andre, sover ok i barnevognen (græder sig dog i søvn i et par minutter).
Jeg hører gerne din holdning.
Med venlig hilsen
Chris