Brev:
Ammer stadig 6 gange i døgnet
17. januar 2010
Alder:
8 mdr.
Ammer stadig 6 gange i døgnet
Hej igen Helen.
Indtil videre har vi fulgt din sidste plan til os og det har fungeret okay, nætterne er noget rod stadigvæk men for det meste kan jeg undgå at amme mellem midnat og ca 5.30 og på gode nætter vågner hun bare en enkelt gang og skal have sutten, de dårlige nætter, dem gider vi slet ikke bekymre os om, de skal bare overståes ;-)
Jeg faldt over dit tidligere brev da jeg var ved at rydde op og læste at det var fint med 6 amninger om dagen og i 7 måneders alderen kunne man skære ned til 4. Nu er Sofie 7.5 måneder ( 8 måneder, den 1. februar ) og jeg ammer stadig seks gange om dagen. Nu kunne jeg godt tænke mig lidt hjælp til at få skåret ned, hvis det er tiden til det.
1. Marts starter hun i dagpleje så der falder formiddags amningen jo automatisk væk. Her på det sidste har vi haft sprunget amningen kl 16 over fordi hun har virket uintersseret og lige så gerne har villet have frugtmos. ( ja sidst jeg skrev ville hun ikke men efter at hun får lidt grovere mos så går det fint )
Så måske en ny døgnplan, så er du rar ;-)
Vores dag starter som regel allerede kl 5.30, der er simpelthen for meget uro i huset til at hun kan sove videre, det indebærer at hun nogen dage er nødt til at få 3 lure og andre dage sover hun bare 2 lidt længere lure, det fungerer faktisk okay. Når hun starter i dagpleje skal hun alligevel op kl 5.30 for at blive afleveret 6.15, hvad vi dog ikke udsætter vores små prinser og prinsesser for!
Hun får øllebrød eller havregrød hver morgen, grøntmos med kød til frokost og aftensmad og frugt mos til formiddag og eftermiddag. Vi er startet lidt på rugbrøds madder men hun har ikke helt fanget fidusen, så hun får som regel en rugbrøds bjælke ved siden af også. Grøntsagsmos bliver delvis blendet og delvis bare most med en gaffel, alt efter hvad der er :-)
Jeg bruger slet ikke modermælks erstatning i madlavningen men bare lidt sødmælk og ellers vand. Er det fint nok selv om amninger bliver skåret ned eller skal jeg til at lave maden mere på mælkeerstatning end vand? Hun virker ikke ret glad for det mad der er lavet på erstatning, men spiser fint lidt sødmælk på feks øllebrøden om morgenen.
Håber ikke de mange breve i kø er udtryk for du er blevet syg, i så fald rigtig god bedring ;-)
Venlig hilsen
Linda