Brev:
Natamning der tager overhånd
17. januar 2010
Alder:
10 mdr.
Natamning der tager overhånd
Hej Helen
Vores datter på 10 måneder ammes stadig om natten. Men jeg synes efterhånden det er ved at tage overhånd.
Jeg ammer hende i søvn (ja, jeg ved det godt...) men så snart jeg ligger hende over i sin egen seng, vågner hun og græder. Det er efterhånden sådan at hvis ikke hun har "madtanken" i munden, så vågner hun ret hurtigt. Hele natten... Jeg tror jeg er vågner mindst 10 gange hver nat.
Hun er pt. ved at blive kørt ind i dagpleje, så det er nok ikke lige nu, vi skal lave de store ændringer.
Tænker også, at det måske er pga de mange ændringer i hendes liv lige nu, at hun har brug tætheden om natten?
Men når hverdagen er på plads og jeg er startet på arbejde igen, kommer jeg virkelig i søvnunderskud, hvis ikke vi får ændret de dårlige nattevaner. Mon ikke også Johannes søvn er dårlig på denne måde?
Om dagen sover hun ca 1 time om formiddagen og 2,5 / 3 timer om eftermiddagen.
Hvordan får vi - helt konkret - stoppet den dårlige udvikling? Hvad skal vi forvente af reaktion fra hende? Skal jeg helt ud af soveværelset? Og vil hun græde meget? Det har jeg nemlig så uendelig svært ved....
Mange hilsner
Johannes mor...