Brev:
Mælkebehov og skemad
17. januar 2010
Alder:
5 mdr.
Mælkebehov og skemad
Kære Helen
Tusind tak for dit tidligere svar som bar tydelig resultat.
Min lille dreng på 5 mdr er så småt begyndt at indtage grød og mos ved siden af sin modermælkserstatning. Han får i øjeblikket en halv portion risgrød med gulerod fra nestlé , lidt frugtgrød og hjemmelavet rodfrugtmos.
Mit spørgsmål går på hvor meget mælk han skal have når han begynder at spise større portioner? Jeg vil gerne undgå jerntilskud da han siden lille har haft tendens til forstoppelse og får movicol herfor.
I øjeblikket får han også hjemmelavet rismelsvælling til natten men spiser mindre og mindre af denne i takt med at han får mere grød/mos.
Skal der tilsættes mælkeerstatning i grøntsagsmos? Må han begynde at få kiwi og den slags frugt?
En anden ting er at han nu er begyndt at rulle fra ryg til mave hvilket han finder meget sjovt og dermed gør konstant. Når han så ligger der bliver han nemt frustreret da han ikke kan komme fremad eller tilbage. Hvordan hjælper jeg ham videre derfra? Hvis han vender sig om natten på maven og ikke kan komme tilbage er der så risiko for vuggedød?
Må han så småt begynde at sidde i sin triptrap højstol?
Tusind tak for en super brevkasse.
Med venlig hilsen
Pernille