Brev:
Mad i stykker og ammestop
15. januar 2010
Alder:
7 mdr.
Mad i stykker og ammestop
Hej Helen
Min datter er nu 7 måneder og madmæssigt syntes jeg det går fint. Hun spiser så vidt muligt efter din plan og vi er nu begyndt at droppe amningen inden dagens første lur.
Jeg har et par spørgsmål vedr kosten.
1. Jeg er blevet opmærksom på, at hun ikke vil have "stykker" af mad i munden. Når hun selv sidder med brød, banan, kiks osv skubber hun meget resolut de stykker ud hun får bidt af. Hun forsøger ikke engang at tygge på dem.. Ligeledes hvis der er små klumper i hendes sgrøntsagsmos som jeg ikke har blendet helt. Idag fik hun kartoffelmos med forskellige grøntsager i, bla majs - og de var ikke blendet fint, så selve "skallerne" af majsen var der nogle af. Mosen kunne hun godt lide men så snart hun mærkede en majs fik hun den skubbet ud af munden.. Hvad tænker du ?
2. Når du i din plan skriver frugtmos til mellemmåltid - er det så ok at bruge dem man køber på glas? Jeg syntes helt ærligt ikke jeg kan finde tiden til at skulle lave det selv. Skal det bare være ren frugtmos - eller skal der lidt A38 i ?
3. Er det normalt at hun har afføring stort set efter hvert måltid ?
4. Jeg ammer 4 gange i døgnet men går med tanker om at stoppe. Hun har altid kunnet finde ud af at tage en flaske hist og pist hvis jeg har været væk og far passet hende men der går meget lang tid imellem. Da jeg jo tænker lidt i ammestop ville jeg forsøge at give hende flasker om dagen (og amme om natten) men pludselig nægter hun! Jeg besluttede mig for at holde fast og der gik 5 timer fra hendes frokost - hvor jeg ialt tilbød hende flasken 3 gange - før hun overgav sig og drak 100 ml.
Jeg tror jo faktisk bare hun er stædig og ved hvad hun helst vil have. Jeg ved hun kan tage flasken - men jeg kan også se at det nok bliver enten eller, altså svært at holde ved amning om natten hvis hun er så bevist om hendes præferencer :-) Hvad syntes du vil være bedst ?
På forhånd tak for dine svar
Mor :-)