Brev:
Far kan ikke give sut om natten
6. januar 2010
Alder:
6 mdr.
Far kan ikke give sut om natten
Hej Helen
Håber du har haft en god jul og et godt nytår.
Det er jo ved at være lidt tid siden jeg sidst har skrevet, og det går stadigvæk godt med Tobias søvn. Dog er vi stødt på en lille ting som vi ikke helt ved om er tilfældighedder eller et problem.
Det har stortset altid været mig der putter Tobias, og smutter ind og giver ham sutten hvis hvis han vågner i løbet af aftenen/natten og savner den, det skal siges han stadig sover inde hos os.
Nu har jeg så et par gange sendt hans far afsted, og hvergang så kigger Tobias på ham med store øjne, og er så ellers vågen, og jeg kan bruge 30-60 minutter på at få ham til at sove igen, han er sjældet sur eller ked af det, han kan bare ikke sove.
Første gang det skete, viste det sig at han havde haft afføring, så er det jo forståeligt at han ikke lige ligger sig til at sove.
Anden gang, brugte jeg en time på at få ham til at sove, en halvtimes tid efter han var faldet i søvn, så kastede han op, og gjorde det resten af natten, og den følgende dag. Så her gætter jeg på han var en smule dårlig og derfor ikke kunne sove.
Trejde gang var juleaften, men her gav faren i Tobias mange minutter til at falde i søvn, da hans far syntes det var enormt ærgeligt at han ikke var med til at pakke julegaver op.
Fjerde gang var så igår, og her blev han for første gang rigtig ked af det, han græd meget, og hver gang jeg fik ro på ham, så lagde han hovedet til siden og lukkede øjnene, men kort tid efter begyndte han bare at græde igen. det stod på i en time, indtil jeg gav ham hans kl. 23 flaske kl 22. og han faldt i søvn, i vores seng efter at have spist.
Jeg læner mig mest op af at det er tilfældigt at Tobias vågner når hans far kommer ind, men min mand er ret overbevist om at det er ham den er gal med. Så jeg har lovet at spørge dig om det er muligt at Tobias ikke kan finde ud af det når hans far kommer ind med sutten, og hvis det er tilfældet, hvad kan vi så gøre ved det?
Godt nytår
Mona