Brev:
Natspisning
5. januar 2010
Alder:
2 år, 2 mdr.
Natspisning
Kære Helen
Min datter er nu 26 mdr og vi har ikke de store problemer længere - heldigvis:o)
Men jeg har lige et enkelt (måske sidste;o) spørgsmål:
Hun har den sidste måneds tid haft en lidt irriterende vane med at vågne ca kl 2 om natten og bede om en rugbrødsmad. Hun spiser en hel skive uden smør eller andet og så drikker hun noget vand og lægger sig til at sove igen uden problemer. Selvom hun spiser den hurtigt og det hele kun varer 10-15 min, ville vi helst undvære natteseancen. Vi spiser aftensmad kl ca 18, hvor hun spiser ok, men ikke overvældende. Vi tilbyder hende rugbrød eller pastaskruer (fuldkorn) eller banan inden sengetid for at imødekomme det. Det spiser hun lystigt, men vil stadig gerne have en rugbrødsmad kl 2! I løbet af dagen spiser hun fint ifølge vuggestuen.
I øvrigt har hun en ret urolig søvn, hvor hun tydeligvis drømmer (højlydt) meget om dagens begivenheder eller kalder på os i søvne. Jeg ved ikke om det har relation til natspisningen, men hvis hun drømmer så livagtigt, kan hun måske også finde på at spise i søvne - eller ER hun virkelig bare sulten?
Hvad tænker du om det hele?...
Med venlig hilsen
Rikke