Svar: Flaske for at sove?
5. januar 2010
Alder:
3 mdr.
Kære lidt urolige mor
Jeg synes ikke der er spor i vejen for at du giver din dreng en flaske med mme til natten. Det lyder som om at både han og du vil have det rigtig godt med det, det vil give jer noget ro på og han vil falde i søvn på en fin måde.
At han får en flaske inden putning om aftenen er altså helt okay, han skal jo fortsat ammes i løbet af dagen og om natten som du plejer. Den ene flaske vil som sagt bare give jer begge lidt mere ro og det er fint :)
Hvorvidt udslættet på hans kinder skulle skyldes mælken eller f.eks. at det er blevet koldere i vejret og han sover ude i frostvejr, er svært at sige. Der kan være mange faktorer. Hvis du mistænker mælken, så kan du prøve at give ham f.eks. NAN H.A som har delvist hydrolycerede mælkeproteiner, det kunne måske være godt til ham.
At jeres dreng efter en dag med venner og masser af aktivitet har haft svært ved at sove og er gået omkuld med en fuld flaske mme er helt normalt. Det kan sagtens være omstændighederne der har gjort ham ekstra træt den dag.
1-1½ time på at få ham til at sove, synes jeg er alt for længe og hvis flasken kan gøre at I alle får en mere rolig aften, så synes jeg som sagt at du skal forsøge med det :)
Hvorvidt han vil synes godt om at ligge og kigge på sin spilledåses billeder eller om det bliver for meget for ham - det må komme an på en prøve :)
Rigtig meget held og lykke og rigtig god weekend!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske