Brev:
Græder og vil ikke sove
4. januar 2010
Alder:
6 mdr.
Græder og vil ikke sove
Hej igen Helen og tak for dit hurtige svar:)
Men jeg er lidt bekymret for at jeg er blevet misforstået, eller også må du rette mig hvis jeg har misforstået dig:)
Altså, det med at putte ham i hans egen seng, er noget jeg har forsøgt i mange måneder efterhånden, jeg er altså ikke stoppet med det. Han græder i time vis, jeg har forsøgt som du også selv forslår, at berolige ham med mine hænder og vugge ham lidt. Det er som om han køre sig selv op, det accelererer lig´som.... han bliver utrolig ivrig og bider i alt, råber og hviner og til sidt græder han så han er utrolig svær at trøste.
Det kan stå på længe, og jeg er helt sikker på, at jeg ikke putter ham for tidligt. Når han har været vågen nogle timer, bliver han pylret, gnider sig i øjnene, ruller sit hovede ind mod mit bryst og bliver utålmodig med det vi er i gang med.
Kan der være en fysiologisk årsag til, at han ikke kan falde til ro?
Jeg har forsøgt dit forslag til dags rutinen, vi står tidligere op, og jeg holder ham vågen fra middagsluren til han skal puttes til natten. Men det går op i hat og briller.
Han sover en halv time til formiddag, en halv time til middag og mere vil han ikke, uanset om det er barnevogn eller hans seng.
Men når klokken bliver omkring to tre stykker vil han gerne sove, der kan han falde i søvn i mine arme mens han spiser, og der kan han sove ca. to til to en halv time (jeg lægger ham i seng).
Så tænkte min kæreste og jeg, at så kunne han da sagtens holde sig vågen til ved halv otte otte tiden, men nej, han er bare så træt efter en time. Vi har kørt med denne "plan" siden din mail.
I løbet af en dag leger vi på gulvet (på maven) vi øver at side og rulle og stå på alle fire. Vi hører musik og danser, vi tager i svømmehallen, går på indkøb (han sidder i selen eller i barnevogn), vi tager på besøg hos veninder og familie, vi kører ture i bil. Så jeg tror ikke jeg skærmer ham fra verden og indtryk, han er bare så glad og tilfreds med det hele:) lige indtil han bliver træt.
Venlig hilsen
Kathrine