Brev:
Min søn vil ikke sove
4. januar 2010
Alder:
2 år, 1 mdr.
Min søn vil ikke sove
Hejsa Helen.
Godt nytår!
Jeg har en super dejlig søn på 25 mdr men når det gælder om at sove er han ikke lige så villig desværre.
Har aldrig førhen haft problemer med at få ham puttet i seng kl 20 og han kom i en meget tidelig alder ind på eget værelse og vi hev forholdsvis også tideligt den ene tremmeside af hans Juno seng og det er gået rigtig godt i ca 1års tid
Men nu er problemerne så dukket op når han skal i seng ved 20 tiden, er der somregl altid ballade, enten gider han ikke i seng og går helt amok når han bliver lagt i hans seng og skriger og skriger som om han blev slået.
Jeg har prøvet at læse historie for ham når han bliver puttet, men virker ikke og han har en musik uro til at spille uden den store virkning længere.
Jeg har siddet på hans værelse i flere timer og prøvet at få ham til at sove, men lige lidt virker det,
Han bliver nu lagt som noget nyt med døren stående på klem så lyset fra gangen kan skinne ind på hans værelse. Men heller ikke altid det har den ønskede effekt, han står blot ud af sengen og kommer løbende grædende ud i gangen og vidre ind i stuen.
Jeg har førhen været fleksibel da han fik den ide at stå ud af sengen for at lege, har jeg ladet ham gøre det for at undgå balladen og når han så var blevet træt nok var han hoppet pænt op i sin seng igen og havde lagt sig til at sove.
Har prøvet at sætte den ene træmmeside på sengen igen, men han bliver bare sur og hysterisk over det, og tit har vi kampen med at få ham til at sove i flere timer, inden jeg tager ham med ind i soveværelset i vores seng, hvor jeg så de sidste dage har været heldig at få ham til at sove når klokken bliver omkring 22-23 stykker.
Men da vores seng kun er en 3/4 del seng er der ikke meget plads og Lucas mener bestemt at han skal fylde det hele og så ender det med at jeg ikke får meget søvn.
Han har sprunget middagsluren over et par gange, men det har ikke rigtig hjulpet på at få ham til at sove om aftenen.
Og når han først falder i søvn så sendt, ender det tit med at han sover til 09-10 stykker om formiddagen og kommer derfor ikke i vuggestuen.
Håber du har nogle gode råd om hvad jeg skal stille op..
og at du kunne finde hovede og hale i min forklaring...
Venlig hilsen
Maibritt