Brev:
Fra lift til tremmeseng
3. januar 2010
Alder:
3 mdr.
Fra lift til tremmeseng
Kære Helen
Ja så skriver jeg igen :)
Jeg har før skrevet til dig angående vores lille datter på nu 3 måneder som er en lille vågen gavtyv. vi har store problemer med at få hende til at falde i søvn uden at vugge hende.
Vi bruger din 3 lurs metode, som kører sådan nogenlunde, hendes dag kan se sådan ud
ca. 7:00 står op og får sin morgen amning
ca. 8:30 virker træt gnider øjne, blir pylret.
ammer hende før jeg putter hende i liften eller barnevogn som vugges til hun sover.
sover ca. 2,5- 3 timer. ammer hende når hun vågner igen.
ca. 13:30 virker igen træt, gnider øjne og pylre. ammer hende og putter hende i lift/barnevågn vugger til hun sover. sover (måske) 2 timer. vågner og ammer hende.
ca. 18:00 virker træt, gnider øjne og er pylret. ammer hende og putter hende i liften som vugges. forsøger at få hende til at tage sin 3 lur. bare en halv time.
ammer løbende aftenen igennem.
ca. 21-22 er alt alt for træt, vil ingen ting er bare pylret. putter hende til natten i sin lift som vugges til hun sover.
ca. 00-01 vågner og ammes
ca. 3-5 vågner og ammes
Hun er ca vågen med 2 timers mellemrum, om formiddagen måske kun 1 time alt efter hvordan hun har sovet om natten.
hun havde en periode på halvanden måned hvor hun sov igennem næsten hver nat men lavede så pludselig om på det.
vi kan kun få hende til at sove ved at bounce hende i liften på en stor yoga bold, det er hårdt for ryggen men det er det eneste der virker.
Vi har forsøgt at svøbe hende og sidde med hende eller gå med hende til hendes øjne blev tunge og så ligge hende i liften og holde vores hænder på hendes krop, som du anbefaler at man gør. men det har ingen virkning, hun blir bare vred når vi svøber hende, og hendes øjne vil under ingen omstændigheder glide i heller ikke selvom det er flere timer siden hun sidst har sovet og er rigtig godt træt.
Hvordan kan vi få hende lært at falde i søvn uden at blive vugget? på et tidspunkt skal hun jo over i sin tremmeseng og den kan vi ikke vugge. er det bare et spørgsmål om tid for at hun finder ud af at man altså godt kan falde i søvn af sig selv?
Med venlig hilsen
Albertes mor