Brev:
Hvad med skemaden?
3. juni 2004
Alder:
4 mdr.
Hvad med skemaden?
Jeg er lidt i vildrede med hensyn til hvor meget mad og hvor ofte min datter skal have det. Min datter er 4 måneder og tre uger og vejer ca. 87oo gr. og er ca. 69 cm lang, da hun blev født var hun 3610 gr. og 52 cm. lang.
Da hun har været ved at dreje hovedet af led for at se os spise vurderede vi at det måske var tiden at introducere lidt mad for hende, så i forgårs startede vi med at give to teskefulde frugtmos og det samme dagen efter. Idag fik hun så sin debut med rigtig grød, det gik fint, hun spiste ca 1/2 dl risgrød med pære blandet i, bagefter fik hun bryst.
Hun har indtil nu kun fået bryst, jeg har tænkt mig at blive ved med at give bryst ved siden af maden og også at bruge brystmælk til hendes grød, men hvor meget er et måltid egentlig? Er det så meget som hun gider spise?
Skal jeg blive ved at give bryst efter måltidet eller skal hun have vand? Hvornår skal hun have mere mad, altså flere måltider? Kan jeg nøjes med et måltid om dagen til hun bliver 6 mdr? Og tilsidst men ikke mindst, er det forkert af mig at begynde på maden allerede nu, når jeg nu godt kan amme hende?
Jeg var måske nok bare bange for at forpasse muligheden, når hun nu var så interesseret.
På forhånd tak, også for en god og informativ brevkasse
Ann