Brev:
Aften- og nattebøvl
16. december 2009
Alder:
18 mdr.
Aften- og nattebøvl
Kære Helen
Jeg tror, vi gør noget forkert, for vores datter på 18 mdr. vågner stadig rigtig ofte.
Vi begynder godnatlæsningen kl.18 og hun sover en halv time eller tre kvarter senere. MEN indtil vi går i seng ved 11-tiden vågner hun mange gange - måske 3-10 gange og klynker eller græder. Hvis hun ikke sover, når vi lægger en hånd på hende og dysser hende ned, men begynder at græde mere, tager vi hende op. Kun mor kan gøre dette, da hun ellers græder videre!
Er det forkert at tage hende op, hvis man vil lære hende at sove igennem? Jeg synes jeg har læst om dette på netdoktor... ??
Der ud over vågner hun nogle gange i løbet af natten, måske 2-4 gange. Som regel sover Mor ved siden af hende og tager hende over i sengen. Er dette forkert, hvis man vil lære hende at sove igennem?
Hun vågner som regel mellem 5 og 6, og hun plejer at sove 1½-2 timer henne i vuggestuen.
Vi vil gerne have råd til, hvordan vi kan hjælpe hende til ikke at vågne så meget. Evt. få at vide, hvis vi gør noget forkert...
På vegne af os begge
Med venlig hilsen
Niels