Brev:
Søvnproblemer trods flere ændringer
16. december 2009
Alder:
8 mdr.
Søvnproblemer trods flere ændringer
Hej Helen,
Ja så er jeg her igen. :) Efter at have skåret ned til to gange lur om dagen, fået tjekket ører (som viste væske i begge mellemører) og derefter få lagt dræn og flere andre tiltag så skulle jeg mene at Lauras natteroderi burde synge på sidste vers. Det gør det bare slet ikke. :)
Hun er stadig rigtig urolig om natten og jeg aner snart ikke hvad jeg skal stille op mere. Hele familien er snart så trætte, så vi ligner noget der er stået op fra kirkegården. :)
Hun trives ellers super godt. 10 kg, 72 cm, kravler og rejser sig op ved ting. Er glad for mad i alle former og farver, og er generelt en glad og veltilfreds pige. Undtagen om natten. Jeg har prøvet at skrive hendes rytme ned - det er ca. tider.
6.30/7: vågner og vi står op
7.30/8: morgenmad
lidt frugt om formiddagen
ca. 9.30: puttes til lur og sover ca 2 timer
12: frokost
14: frugtmos + frugt eller brød i hånden
14.30: puttes til lur - sover til kl 16 hvor hun vækkes
16: lidt frugtmos
18: aftensmad af grøntsagsmos, kød og kulhydrater som pasta eller ris
19.30/20: puttes til natten med flaske
24: vælling
mellem 03 og 05: flaske
Jeg tror at mellem kl 21 og kl 5 om morgenen er jeg hos hende i alt fra 2 til 15 gange - desværre kører flest nætter med mange mange opvågninger. Hun klynker og piver, vil have en tår mælk, vil have sutten, rejser sig op etc. Og jeg er træt :) Og Laura er træt, fordi hun sover så forstyrret.
Hvad skal jeg stille op? Min egen SP siger at jeg må erkende at hun sover dårligt, men jeg tror simpelthen ikke på, at der ikke er noget jeg selv kan gøre. Jeg vil rigtig gerne have natflasken væk, og så give hende den om formiddagen eller eftermiddagen i stedet for, hvis hun stadig har behov for den.
Så, kære Helen, hvad er dine gyldne råd denne gang til mere søvn og evt afvænning af natflaske? :)
Kærlig hilsen
Christine