Brev:
Søvn og udvikling
16. december 2009
Alder:
8 mdr.
Søvn og udvikling
Hej Helen.
Som tidligere skrevet vågner vores datter stadig meget tit om natten.
Vi har snakket om, det kan have en effekt at udskyde tidspunktet hvor hun får mælk. Nu hvor hun får ved 23 tiden, så vågner hun igen kl 2. Hvis vi så først giver hende mælk kl 3, kan det så ændre hendes vane og med tiden gøre at hun så først vågner kl 3 og på den måde gøre at hun tilsidst ikke har brug for den flaske midt nat - eller er det helt hen I vejret.
Vi har forsøgt at skære ned på mængden som du foreslog - men det virker ikke helt efter hensigten, da hun så simpelthen bliver så sur, når der ikke er mere I flasken og dermed ikke falder I søvn af det.
En anden ting ang søvn…. Hun er begyndt I søvne at trille om på maven og så vågner hun. Hun sover ikke videre på maven. Det passer mig egentlig godt nok, da jeg ikke bryder mig om, at hun sover på maven, men det giver jo yderligere en masse opvågninger. Er der noget man kan gøre for at forhindre at hun kan trille om på maven? Man kan selvfølgelig ligge hende I en mindre seng, hvor hun ikke har plads til at komme rundt, men så vil hun jo heller ikke have meget bevægelsesfrihed om natten. Umiddelbart kan jeg ikke se at man undgå det uden at gøre sengen mindre, men måske du har de vises sten,
Og så lige tilsidst ang det her krybe sjov. Hun er nu nærmest ulykkelig over at ligge på maven på gulvet fordi hun ikke kan komme frem. Og når der er noget legetøj som hun finder ud af hun ikke kan nå, så giver hun op, Hun forsøger ikke engang længere at strække sig efter det.
Hun møver dog med benene, men problemet ligger nok I, at hun ligger rigtig rigtig meget I “flyverstilling”, så når hun prøver at komme frem tager hun armene ud til siden. I mit hoved skal hun også bruge armene for at krybe frem. Så kan vi på nogen måde vise hende, at hun skal bruge armene - på samme måde som man holder under fødderne, så hun skubber fra?
Hilsen os