Brev:
Madrytme
8. november 2009
Alder:
7 mdr.
Madrytme
Hej Helen
Tak for en god brevkasse med en masse brugbare svar.
Denne gang vil jeg gerne høre, om den madrytme jeg kører med min søn er ok.
Den ser således ud:
Kl. 7.00 Vågner og vi står op
Kl. 7.30 Havregrød med frugtmos og MME i kop
Kl. 9.00 Flaske med MME
Kl. ca. 9.30 lur (45 min. til 1½ time)
Kl. 11.30-12.00 Hirsegrød, øllebrød, fuldkornsrisgrød eller engang imellem grøntsagsmos fra glas, supplerer med lidt rugbrødshapsere med rejeost eller leverpostej, grøden er lavet på MME og får MME i kop, sidder med en skorpe imens jeg laver mad
Kl. 12.30-13.00 Lur (45 min.-1½ time)
15.00 Flaske med MME
16.30 Nogle gange en lille powernap, men kan for det meste ikke få ham til at tage den, selvom han virker træt
17.30 Grøntsagsmos med kød, MME i kop, sidder med et stykke grøntsag imens jeg laver mad. Smager også af vores mad.
19.00 Flaske med MME
Han får alt i alt 600-700 ml MME og det er med både det han får i flaske, af kop og det, jeg blander i grød, mos mv. Har været meget småtspisende både af sin flaske og mad. Eller også var han bare ikke interesseret i maden, men nu går det faktisk meget fint.
Må han egentlig få pasta og ris??
Har givet ham en flaske tidligt om morgenen, hvis han var vågen, men så spiser han ikke rigtig noget morgenmad (spiser i forvejen ikke så meget igen).
Har også forsøgt med en drømmeflaske, men han tager ikke ret meget, så den har vi droppet igen.
Han sover meget uroligt og skal have sutten en del gange, men er først decideret vågen tidligt morgen. De andre gange han giver lyd fra sig er i søvne og med lukkede øjne. Troede det bare var en fase med at sove uroligt eller pga. han ikke spiste så meget, men det har han gjort længe. Så kommer der indimellem nogle dage, hvor det går meget godt, men så kommer de urolige nætter igen. Hvorfor mon?
På forhånd tak for dit svar.
Hilsen M